Kreativt team til Tante Randi

Tante Randi (byrået altså) sin hjerne består av to halvdeler: analyse og kreativitet. Vi har utviklet vårt eget kvalitative verktøy som vi integrerer i våre kreative prosesser. Vi kaller det Slabberas, fordi vi snakker med målgruppen, ikke bare om dem.

 

Utover å være oppkalt etter et kreativt byrå, var tante Randi tanta til Tore. Randi Synøve Devik kjempet for de svakere i samfunnet ved å lære dem vev👵, for å vise at absolutt alle kan ha verdi.

 

I tråd med hennes liv, søker vi å lage kommunikasjon som både har verdi for mennesket og som er til nytte for samfunnet. 

Den siste rullekaka_juni_2020.jpg

Send mail til Tore for å få en plass ved bordet.

Litt om jobben. 

Kort fortalt tar vi det målgruppen forteller oss, og plasserer det i henda på kreatørene. Eller rettere; i øra. Dette er en viktig del av å være kreatør i Tante Randi: Du må lytte først, før du forteller. 

 

Her bærer ingen tittelen “rådgiver” - alle må gi råd ut fra sitt fag. I praksis er en tantekreatør kundeansvarlig når det jobbes kreativt, og både mottar, utfordrer og påvirker premissene. Derfor kan du ikke gjemme deg bak “det var for lite budsjett”, “briefen var alt for vid/stram” og “kunden forstår ingenting”. Du har en finger med i spillet - den fingeren peker også på deg. 

 

Litt om oppgavene.

I Tante Randi bruker vi ofte vår kreativitet på samfunnsspørsmål som trenger et håndfast svar. Hvordan kan vi stimulere til større etnisk mangfold i norske bedrifter? Hva skal til for at nordmenn innser hvor priviligerte de er? Hvordan får vi flere unge menn til å velge lærerutdanning? Kan vi få småbarnsfamilier til å forstå at barn sine rettigheter blir brutt på norsk jord? Hvordan kan vi hjelpe en 14-åring så h*n klarer å velge videregående utdanning, og kan vi få foreldrene deres til å møte seg selv i døra?

 

Når man jobber med slike spørsmål hjelper det å ha Slabberas som verktøy, tanter å lene seg på, kunder man jobber tett med og ambisjoner om å lage kreativitet folk ikke bare gir f… i.    

Litt av hvert. 

I det siste har vi kjent scenen under lakkskoa i Gulltaggen, Gullblyanten, Visuelt, MMM, Cresta og Anfo Effekt, og vunnet flere store, offentlige kontrakter i sterk konkurranse med mange byråer vi har dyp respekt for. Turbussen er lastet opp med 13 tanter - nå trenger vi 2 hyggelige, fremoverlente og uredde kreatører til som vil være med på reisen. 

Hvis dette er deg, da kan du også bli en tante! Det spiller ingen rolle hvor du kommer fra eller hvilke(t) kjønn du har - i Tante Randi er alle tanter.

 

Send mail til kreativ leder Tore Woll, på tore@tanterandi.no, senest 29.april.