Atea
Et lite mareritt
OPPDRAG & FORMÅL:
​
Atea er et av Europas største IT-selskaper, og målet var å finne deres rolle i kommunikasjonen. Den vant vi hos deres kunder: IT-folket.
LØSNING:
​
Dette ledet til konseptet (og rollen til Atea) ble: «Vi står skulder ved skulder med IT-folk. Det er slik vi bygger Norge med IT.»
INNSIKT:
​​
Dette er en bransje med litt vel mange store løfter om teknologi som skal løse det ene og det andre i fremtiden og nåtiden, som IT-folket ikke kjente seg helt igjen i. Etter flere Slabberas med både IT-sjefer og beslutningstagere var det en ting som gikk igjen:
Alle IT-prosjekter har et potensial til å bli et lite mareritt – det er ikke viktig om det er stort eller lite – IT-sjefen får ofte mange forventninger på sine skuldre. Både fra ledelse og brukere. De trengte ikke å bli lovet en fiktiv, fantastisk fremtid. De trengte å bli lyttet til og forstått.
Vår kreative arbeidssetning ble «vi skal bli Norges mest troverdige IT-selskap ved å vise forståelse at alle IT-prosjekter har et potensiale til å bli et lite mareritt».
I SAMARBEID MED:
Motion Blur - med Richard Patterson,
Espen Horn som produsenter og Harald Zwart på regi.
Overskrift 4
Hvis jeg hadde fått en 10er for hver gang noen ringte meg og prøvde å fortelle meg om de fantastiske produktene sine, hadde jeg vært rik! Jeg blir litt sånn trassig. Du vet jo ikke hva jeg trenger! Jeg har tatt ett møte på et halvt år. Og det var de som ringte og var nysgjerrige på hvordan jeg jobber.
Å tørre å være ærlig er viktig. Da får man mer troverdighet. De må utfordre meg på det jeg trodde jeg trengte, og komme med bedre forslag. Uten at det nødvendigvis blir dyrere.
Anna, Banksjef
Karina, Bærekraftsdirektør
Det er mye halvveis fra mange leverandører - alle lover veldig mye på nettsidene sine og så klarer de ikke jobben.
Truls, Gründer


