top of page

Hvordan vi omsetter data
til menneskelig innsikt

Mange forveksler betydningen av data med innsikt. Det fører ofte til reklame som målgruppen ikke kjenner seg igjen i. Det er på tide å flytte seg fra ønsketenkingen i møterommet til målgruppen sin virkelighet. Derfor har vi utviklet et verktøy for å snakke med målgruppen, før vi snakker til dem.

kundebar.png

Er du interessert i å bli bedre kjent med målgruppen din?

Legg igjen mailadressen din - så tar vi en uforpliktende prat om hva vi kan hjelpe deg med.
Så hyggelig! Da får du en mail.

Hvem er Tante Randi?

Tante Randi sin hjerne består av to halvdeler: analyse og kreativitet. Vi har utviklet vårt eget kvalitative verktøy som vi integrerer i våre kreative prosesser. Vi kaller det Slabberas, fordi vi snakker med målgruppen, ikke bare om dem. Dette har ført til at Tante Randi raskt har blitt et byrå som har skapt suksess for sine kunder og seg selv de siste årene, og blitt en av de ledende kreative byråene innen digital kreativ kommunikasjon.

Et knippe gode eksempler

Det lønner seg å bli kjent med målgruppen - dette er fire jobber der vi gjorde nettopp det. Ikke bare har disse hatt verdi for målgruppen, men også gitt veldig gode resultater for våre oppdragsgivere. Når dere kikker på prosjektene vil vi at dere ser etter vår evne å snakke til mennesker ut i fra deres virkelighet, ikke merkevaren sin ønsketenking.

Bli noe på HVL

Det å leve av TikTok er det ikke alle som kan. Så for å fortelle unge at de burde finne seg en utdanning som gir dem en trygg jobb, fikk vi TikTok-profiler til å be sine følgerne sine om å ikke bli som dem.

Utdanningsetaten

I Norge kan barn selv velge hva de skal bli, og hvordan de skal bli nettopp det. Det er også lett for dem å finne informasjon og kunnskap. Men det er en påvirkningskraft sterkere enn noen andre, og hvor kunnskapsrike er egentlig de?

DNB: Oversett av oversettelsen

Tante Randi Reklamebyrå og DNB brukte en oppsiktsvekkende glitch der Google Translate jobber mot likestilling, og dro det frem i rampelyset for å oppleve hvordan det påvirker våre holdninger. #huninvesterer

IMDi: Anbefal Mangfold

IMDi skulle få næringslivet til å søke sin støtteordning for å ansette mer mangfoldig. Men bedriftseiere var mer positive til mangfold når det ikke gjaldt dem selv. Vi tydeliggjorde verdien av mangfold og gjorde det til Norges mest attraktive ressurs gjennom kampanjen.

Nysgjerrig på slabberas?

Så hyggelig! Da hører du fra oss snart.

bottom of page