Covid-19 
Ikke la vaksinen bli en luksusvare, kun for de rike

I slutten av november ble det klart at en vaksine vil treffe markedet en gang på nyåret, og kort tid etter hadde de rikeste landene sikret seg over halvparten av de kommende vaksinene. Denne potensielle skjevfordelingen skal UNICEF gjøre noe med.

Mens vi her hjemme driver og debatterer om vaksinen skal være fra Pfizer eller Moderna, holder UNICEF på å bygge helsestasjonen som ikke finnes, ved enden av en vei som heller ikke finnes, midt i en jungel i regntiden. Det er ekstremt krevende, og hvis vi i de rike landene ikke hjelper til, så blir denne vaksinen en ​luksusvare kun for de privilegerte​.

Kampanjen ble produsert av den verdenskjente fashionfotografen Lindsay Adler (New York), og ble plassert i motemagasiner, kjøpesentre og på sosiale medier - samme kanalene som fashion- og high end merkevarer  reklamerer.

Aldri før har UNICEF Norge fått så mye oppmerksomhet rundt
en julekampanje. Trafikken inn til UNICEF har
steget med 40% i forhold til tidligere kampanjer. I tillegg har kampanjen generert  presse verden over, og satt UNICEFs vaksinearbeid på kartet
- en gang for alle.