Lendo 
Ferieforfølgelsen

Lendo er en tjeneste fra Schibsted, som har befunnet seg i en bransje full av cowboyer - cowboyer som har bidratt til at flere nordmenn har endt opp i den klassiske “Luksusfellen”.

Ferieforfølgelsen - Motion Blur

Lendo, som har sin hovedandel nettopp av kunder som har endt opp med flere smålån, og spesielt kredittkort, har derfor hjulpet mange ut av denne fellen. Etter vi nedtegnet konseptet “vi passer på at det du har behov for blir til glede for deg, ikke en byrde”, rettet vi oss mot den viktigste målgruppen:
De med akkumulerende kredittkortgjeld, som tar en “pause” fra virkeligheten rundt sommerferien
- bare for å bruke kredittkortet ytterligere.

 

Målet med reklamefilmen var å knytte seg til denne innsikten, der en kortvarig glede, har blitt en langvarig byrde, og by på en løsning for den kundegruppen. Dette er en bred, og landsdekkende målgruppe - derfor ble TV2 brukt som hovedkanal.

 

Omfang: Produksjon av reklamefilm til TV og digitale flater


Tidspunkt: November 2018-2019

Verdi: 1.800.000

Referanse: Lasse Øyslebø, Markedssjef i Lendo